وکیل رابطه نامشروع در تهران | مدارک لازم جهت اثبات رابطه نامشروع | دفاع رابطه نامشروع

اگر به دنبال اطلاع از مدارک لازم جهت اثبات رابطه نامشروع حتما این مقاله را تا انتها خوانده و با بهترین وکیل رابطه نامشروع در تهران تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

اگر با مدارک مستند نسب به رابطه نامشروع قصد شکایت از همسر و یا رفتن به دادگاه را دارید حتما قبل از این کار با یک وکیل کیفری متخصص در تهران مشورت کنید. 02188735318 – 09123447554

تعریف قانونی رابطه نامشروع

طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی و تعزیرات حکومتی رابطه نامشروع عبارت است از: هر عمل منافی عفتی که بین زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت وجود نداشته باشد، بغیر از زنا. مثل تقبیل یا مضاجعه. به عبارتی ساده تر رابطه نامشروع یعنی هرگونه رابطه و عمل جنسی غیر از زنا و نزدیکی جنسی که بین یک زن و مرد بدون رابطه زوجیت اتفاق افتاده باشد.

شیوه شکایت رابطه نامشروع و دادگاه های مرتبط با آن

برای شکایت از رابطه نامشروع وابسته به موضوع اتفاق افتاده، می توانید این موضوع را در دادگاه خانواده مطرح کرده و دادخوست حقوقی ارائه کنید. در مواردی خاص نیز می توان به دادسر های مراجعه کرد و طرح دعوای کیفری کرد.

در استان تهران در خصوص روابط نامشروع دادسراهای تخصصی با عنوان دادسرا ارشاد برای رسیدگی به این جرم تعیین شده، که افراد می توانند با مراجعه به این دادسراها دادخواست خود را به دادگاهای تخصصی ارائه کرده و یا برای پیگیری غیر حضوری از وکلای تخصصی روابط نامشروع استفاده کنند.

پیشنهاد بررسی: برای استفاده از مشاوره رایگان در امور خانواده از بهترین وکیل تخصصی دعاوی خانواده در تهران استفاده کنید. 02188735318 – 09123447554

اما لازم به ذکر است که ارائه دادخواست  و شکایت از رابطه نامشروع به دادسرای ارشاد مانع از رسیدگی به این شکایت در دادسراهای عمومی نیست.

خوب است بدانید که، سایر دادسراهای دیگر نیز  پرونده های رابطه نامشروع  را به دادسرای ارشاد ارسال می کنند تا در این دادگاه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

در شهرستان ها شکایت های مروبط به جرم روابط نامشروع در دادسرا رسیدگی می شود و شیوه ی رسیدگی هم مانند سایر جرایم کیفری است و دادگاه با احضار متهم و باز جویی از وی وارد رسیدگی به پرونده می شود.

مجازات رابطه نامشروع در تهران

مجازات رابطه نامشروع

طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی و تعزیرات حکومتی هر گا زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب رابطه نامشروع یا منافی عفت غیر زنا مقل تقبیل و مضاجعه شوند، مجازات رابطه نامشروع هر یک از آنها 1 تا 99 ضربه شلاق خواهد بود.

اگر عمل با عنف و اکراه صورت پذیرفته باشد، فقط اکراه کننده تعزیز خواهد شد.

خوب است بدانید که جرم رابطه نامشروع موضوع ماده 637 قانون مجازات اسلامی از جرایم غیر قابل گذشت محسوب شده و در مجازات روابط نامشروع نیازی به وجود شاکی شخصی نبوده و خود فرد رسیدگی کننده یعنی دادستان می تواند دستور مجازات را بدون هرگونه شکایتی صادر نماید.

اثبات رابطه نامشروع

مسلما اثبات رابطه نامشروع در ایران بر اساس قوانین و مجازات های اسلامی وضع شده است. در این مورد قانون‌ گذار وسایلی را برای اثبات این جرم در اختیار قاضی قرار داده است.

اولین وسلیه قوه استدلال خود قاضی است. همچنین احضار شاهدان عینی و استفاده از مکالمات ضبط شده، تصویر، صدا، فیلم و امثال اینها که جزئیات آن به طور مفصل در کتاب قانون بیان شده است.

در مورد احضار شاهد یا شاهدان برای اثبات رابطه نامشروع، باید بدانید که هر یک از شاهدان باید صلاحیت کافی را در شهادت دادن داشته باشند. چرا که قانون گذار به آبرو و حیثیت افراد توجه ویژه ای داشته و هرگونه ادعای بی دلیل و بی سندو مدرک پیگرد قانونی خواهد داشت. در این مورد، اگر شاهدی نتواند اظهارات خود را ثابت کند محکوم به ۸۰ ضربه شلاق خواهد شد.

در این مورد ذکر این مطلب نیز مناسب است که استماع تلفنی و یا پیامک به عنوان تنها سند یک پرونده مورد استناد قرار نمی‌گیرد زیرا دیوان عالی کشور آنرا رد خواهد کرد اما مکالمات قرینه بسیار قوی هستند برای رسیدن به ارتکاب جرم و روشن شدن حقیقت. البته رویه قضایی نیز این موضوع را اثبات می‌کند و موارد زیادی از جمله رابطه نامشروع از طریق پیامک و یا تلفن و یا نامه نگاری وجود دارد.

اثبات رابطه نامشروع در دادگاه کیفری تهران

موارد مطرح شده در ماده 637 قانون مجازات اسلامی جنبه تمثیلی و مصداقی دارند و قضات در موارد مشابه می‌توانند شخصا اظهار نظر کرده و یا حتی متهم را به مجازات مقرر در این ماده محكوم کنند.

در مورد اثبات رابطه نامشروع، ذکر این مورد نیز لازم است که، صرف حضور زن و مرد در یک مکان ‌ها جرم محسوب نمی‌شود مگر اینكه وفق مواد 637 و 638 قانون مجازات اسلامی اعمالی از قبیل تقبیل یا مضاجعه انجام دهند و یا تظاهر به عمل حرامی کنند.

فراموش نکنید به علت حضور روز افزون زنان در جامعه در كنار مردان و مشاركت بالای آن ‌ها در فعالیت ‌های اجتماعی نمی‌توان حضور این دو قشر را در كنار یكدیگر كه در مواردی بالاجبار مثل حضور دو همكار به تنهایی در محل كار و از این دست موارد است و نیز در مواردی با اختیار مثل خوردن نهار در یك رستوران و یا تردد با ماشین همكاران را جرم محسوب کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر با مشکلات و دعاوی خانه فساد روبرو شده اید حتما مقاله وکالت خانه فساد را مطالعه کنید.

وکیل روابط نامشروع در تهران

موسسه حقوقی آوای عدالت پایتخت در خیابان سهروردی شمالی تهران، با تیمی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، متخصص در مورد روابط نامشروع با جدیت هرچه تمام به بررسی مشکلات شکات می پردازند و در پیگیری پرونده های روابط نامشروع سپرده شده به خود نهایت تلاش و سرعت را به کار می گیرد تا بتواند در راستای اجرای عدالت کارگشا باشد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در مورد تمامی مشکلات حقوقی و کیفری خود از  جمله جرم روابط نامشروع با شماره تماس های بهترین وکیل روببط نامشروع در تهران ارتباط برقرار کنید‌. 02188735318 – 09123447554

چرا باید در مورد روابط نامشروع از وکیل استفاده کنید ؟

در مورد جرم روابط نامشروع اگر دادگاه هر یک از طرفین را در روابط نامشروع متهم کرد هر یک از آن ها می تواند به کمک وکیل اثبات رابطه نامشروع با اثبات این که قصد انجام جرم را نداشته و یا اساسا فعل آن مصداق رابطه نامشروع نبوده از دادگاه کیفری و یا دادگاه خانواده، تقاضای بخشش و تبرئه کنند.

در چنین مواردی اظهارات و دلایل وکیل اثبات روابط نامشروع بر بی گناهی و عدم قصد ارتکاب جرم هر یک از طرفین، در تصمیم گیری دادگاه بسیار کارساز خواهد بود. ضمن اینکه در جهت اثبات فعل رابطه نامشروع نیز وکیل می تواند همراه موکل در مقام شاکی باشد.

Telegram
Email
Reddit
WhatsApp

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *