خانه فساد چیست |  وکالت خانه فساد | حکم دستگیری در خانه فساد | نحوه گزارش شکایت از خانه فساد

سلام. به وب سایت دفتر وکالت آوای عدالت پایتخت خوش آمدید. در این پست در مورد وکالت خانه فساد و مصادق آن صحبت خواهیم کرد. همچنین در مورد حکم دستگیری در خانه فساد و نحوه گزارش و شکایت از خانه فساد در تهران توضیح خواهیم داد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: قوادی یکی از جرایمی است که در اتباط با خانه فساد اثبات می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله قوادی چیست را مطالعه کنید. تا با شرایط اثبات و وکالت قوادی آشنا شوید.

وکالت خانه فساد

برای بسیاری افراد کم اطلاع اتفاق افتاده که به اشتباه یا از سر ناآگاهی وارد خانه های فساد شده اند و از قضا مشمول حکم دستگیری در خانه فساد می شوند. این چنین افرادی باید چه کار بکنند؟

برای بسیاری افراد نیز اتفاق افتاده که در همسایگی خانه های تیمی و خانه فساد قرار می گیرند. نحوه گزارش و شکایت از خانه فساد در تهران چگونه است؟

بسیاری افراد نیز به دلیل تهمت دایر کردن مرکز فساد و فحشا دستگیر شده و می بایست در دادسر در این مورد از خود دفاع کرده و رفع اتهام کنند.

معدودی دیگر نیز واقعا دایر کننده مراکز فساد و فحشا بوده و از کرده خود پشیمان هستند. چطور می شود بار گناه این افراد را کم کرد؟

پیشنهاد بررسی: اگر درگیر دعاوی روابط نامشروع هستید حتما از خدمات مشاوره ای بهترین وکیل رابطه نامشروع در تهران استفاده کنید.

مجازات دایر کردن خانه فساد

مطابق قوانین کیفری ( بند الف ماده ۶۳۹ قانون مجازات)، ایجاد خانه فساد، خانه تیمی یا به عبارتی مرکز فساد و فحشا دارای ۱ تا ۱۰ سال حبس می باشد. در مورد تامین قضایی دایر کردن خانه فساد نیز غالبا قرار وثیقه صادر شده و صدور و پذیرش کفالت بعید است. لام به ذکر است که علاوه بار مجازات تعیین شده از طرف دادگاه کیفری، محل مربوطه نیز با نظر قاضی بطور موقت بسته خواهد شد.

مطابق همین قانون، افراد زیر قطعا مشول 1 تا 10 سال حبس خواهند شد. مگر اینکه خلاف این واقع باشد.

  • فردی که اثبات شود دایر کننده و یا مدیر خانه فساد است.
  • فردی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق کرده، یا موجبات آن را فراهم می کند.

برای مورد آخر تبصره ای با عنوان قوادی نیز هست. هر گاه بر عمل تشویق به فحشا عنوان قوادی صدق شود علاوه بر مجازات 1 تا 10 سال حبس، فرد مذکور به حد قوادی نیز محکوم میگردد. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله قوادی چیست را مطالعه کنید.

اگر درگیر مسائل مربوط به خانه فساد و قوانین مرتبط با آن هستید، همین حالا می توانید از مشاوره رایگان وکیل کیفری متخصص در تهران استفاده کنید.

حضور در مرکز فساد و فحشا تهران

حضور در مرکز فساد و فحشا

پیش تر در مورد حکم دستگیری در خانه فساد صحبت کردیم. اما در این بین اگر فردی بصورت ناخواسته وارد خانه های فساد و خانه تیمی شود، یا به اشتباه مورد اتهام حضور در خانه فساد قرار بگیرد چیست؟

این فرد در صورتی که بتواند این امر را اثبات کند، به علت عدم سوء نیت ( عنصر معنوی جرم ) اصلا جرمی واقع نشده است. هرچند دادسرای مربوطه قطعا تحقیق کرده و در حق افراد بی گناه حکم منع تعقیب صادر می نماید.

این امر با نقشه از پیش تعیین شده در مورد افراد اداری و نظامی بسیار اتفاق می افتد که در صورت مجکومیت، فرد می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و یا از طریق دادسرای ارشاد تحت عنوان گزارش خلاف واقع، حکم را پیگیری کند.

فراموش نکنید که در این مورد استرازی دفاعی شما  برای رفع اتهام بسیار مهم است. بنابراین حتما با یک وکیل کارکشته در امور وکالت خانه فساد صحبت کنید.

تهمت دایر کردن خانه فساد

برای افرادی که با تهمت دایر کردن مرکز فحشا روانه دادسر شده و متضرر می شوند، باید مطابق قوانین تهمت و مجازات آن در ماده 697 قانون مجازات سال 1392 (بخش تعزیرات) به پرونده رسیدگی کرد.

مطابق این قانون، هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر امر مجرمانه را به را‌ صریحاً به کسی نسبت دهد یا آن ‌ها را منتشر نماید و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که ‌موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (74) ضربه شلاق و یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد. البته توجه کنید که در مواردی که نشر آن امر اشاعه فحشا محسوب گردد هر چند بتواند صحت اسناد را ثابت نماید مرتکب به مجازات مذکور محکوم خواهد ‌شد.

وثیقه اتهام خانه فساد

وثیقه اتهام خانه فساد بعد از دستگیری در خانه فساد به نظر بازپرس بستگی دارد.

بهترین وکیل خانه فساد در تهران

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل خانه فساد در تهران همین حالا با دفتر وکالت آوای عدالت پایتخت واقع در خیابان سهرودی و منطقه عباس آباد تهران تماس بگیرید.

در مورد حضور در دادگاه های کیفری برای رفع اتهام دایر کردن خانه فساد حتما از خدمات درخواست مشاوره حقوقی استفاده کنید. ما بهترین وکیل تهران را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اما خانه فساد یعنی چه؟

خانه فساد چیست

خانه فساد چیست

در قانون مجازات و امور کیفری خانه فساد یا مرکز فساد و فحشاء به محلی گفته می شود که فساد و فحشاء در آن به وقوع می پیوندد. و مطابق قانون تشکیل خانه فساد و حتی حضور در این گونه محل ها جرم محسوب میشود.

در قانون مجازات و امور کیفری تعریف واضحی از مرکز فساد و فحشا یا به اصطلاح خانه فساد به عمل نیامده است، اما با توجه به تفسیر ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی باید بگوییم که فساد و فحشا دو معنی متفاوت دارند و در جرم انگاری باید به آنها نگاه متفاوتی داشت.

با توجه به تفسیر ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات و امور کیفری، فساد بر شر عمل خلاف قانون گفته می شود و فحشاء به کار زشت و عمل زنا اطلاق می گردد. بنابراین فساد و فحشاء مفهومی جدای از هم دارند.

در اصطلاح می توان فحشاء را به زنا نسب داد و فساد را به سایر اعمال غیر اخلاق و ضد عفت مانند لواط، تفخیذ، مساحقه، مطالب مستهجن و… . در این بین در اصطلاح عامه خانه یا مراکزی که به فساد و فحشا مشغول هستند را خانه فساد می گویند.

فراموش نکنید که در نهایت حکم اعمال مندرج در پرونده افراد مرتبط با مراکز فساد و فحشا در صلاحیت قاضی دادگاه کیفری و دادسرای ارشاد است.

نحوه گزارش خانه فساد

برای گزارش خانه فساد کافی است به شماره تلفن 110 تماس بگیرد و موضوع دایر کردن خانه فساد را گزارش دهید.

نمونه شکایت نامه دایر کردن مرکز فساد و فحشا

در زیر یک نمونه شکایت نامه (شکواییه) دایر کردن مرکز فساد و فحشا در ملک مورد اجاره دری قالب یک فایل PDF برای شما آماده شده است.

دانلود نمونه شکایت نامه

Telegram
Email
Reddit
WhatsApp

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *