وکیل ماده 100 شهرداری تهران | ابطال رأی کمیسیون ماده صد شهرداری | حکم تخریب ماده 100

اگر برای ابطال رأی کمیسیون ماده صد شهرداری به دنبال بهترین وکیل ماده 100 شهرداری تهران هستید حتما این پست را تا انتها بخوانید.

به کمک مشاوره های موجود در این پست می توانید از حکم تخریب ماده 100 رهایی پیدا کرده و با ابطال رأی کمیسیون ماده صد شهرداری کنترل پرونده را در دست بگیرد. ما به شما کمک می کنیم تا حکم تخریب ماده ۱۰۰ را به جریمه نقدی تبدیل کرده و در تمام  مراحل پیگیری رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ همراه شما خواهیم بود.

پیشنهاد می کنیم اگر درگیر مسائل ماده صد شده اید همین حالا از مشاوره رایگان بهترین وکیل ملکی در تهران استفاده کنید. با ما تماس بگیرید.

وکیل ماده 100 شهرداری تهران

همانطور که می دانید ماده ۱۰۰ شهرداری های در واقع مربوط به تخلفات ساختمانی و عواقب مرتبط با آن است. طبق این ماده باید قبل از هرگونه عمل عمرانی از نوسازی و تعمیرات گرفته تا تفکیک اراضی و شروع ساخت، از شهرداری مجوز و پروانه ساخت دریافت کنید.

بنابر همین ماده، اگر در حین عملیات ساخت و ساز، اصول شهرداری رعایت نشود و یا عملیاتی بدون مجوز شهرداری انجام شده باشد و یا منطبق با پروانه ساخت نباشد، شهرداری ابتدا مهلتی را جهت ارائه توضیحات به مالکین خواهد داد و پس از توضیحات، تصمیم لازم برای اجرای حکم تخریب ماده 100 و یا ابطال می‌دهد و سپس حکم تخریب یا ابطال رأی کمیسیون ماده صد شهرداری اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذکر است اگر حکم تخریب ماده 100 اجرا شود تمام هزینه های تخریب بر عهده مالک خواهد بود.

اگر در مورد ماده 100 شهرداری اطلاعات زیادی ندارید حتما مقاله کمیسیون ماده 100 چیست را بخوانید.

وکیل ماده 100 شهرداری در تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای که شهرداری های توانمندی دارد، زمانی می تواند حلال مشکل شما باشد که، دانش لازم نسبت به امور شهرداری ها و شیوه اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 را داشته باشد.

با توجه به آنچه گفته شد گاها اینطور فرض می شود که تبدیل حکم تخریب ماده صد و محاسبه جریمه تخلفات ساختمانی کار آسانی است. اما در واقع اینطور نیست مخصوصا در مورد پروژه های ساختمانی بزرگ.

سهل انگاری در روند پرونده ها پروژه های ساختمانی گاها باعث صدور حکم تخریب شده و ضررهای مالی فراوانی به سازندگان و سرمایه گذاران خواهد زد. پس مشاوره با یک وکیل ماده 100 شهرداری تهران می تواند قبل از هر کاری راهگشای مسیر شما باشد. همین حالا با بهترین دفتر وکالت تهران یعنی موسسه حقوقی آوای عدالت پایتخت تماس بگیرید.

تخلفات در کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران

تخلفات در کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران

تخلفات در کمیسیون ماده 100 شهرداریهای تهران عبارتند از

  • ساخت بنا بدون اخذ پروانه
  • تراکم اضافه
  • رعایت نکردن اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی
  • عدم احداث پارکینگ و یا غیر قابل استفاده بودن آن
  • عدم استحکام بنا
  • تغییر کاربری
  • تجاوز به معابر شهری و عمومی

شیوه رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده صد

رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده صد شهرداری های تهران در  دو مرحله انجام می شود.

در مرحله اول کمیسیون ماده ۱۰۰، به تخلفات رسیدگی کرده و رأی صادر می گردد.

در مرحله دوم در صورتی که شهرداری و یا مالکین اعتراضی داشته باشند، رای در کمیسیون تجدید نظر، رسیدگی خواهد شد.

رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده صد در اکثر کمیسیون ها، با حضور سه عضو رسمی خواهد شد. در این جلسه پس از استماع توضیحات نماینده شهرداری و دریافت لایحه دفاعیه فرد ذی نفع با اعتبار آراء به صورت نصف به علاوه یک اعلام خواهد شد.

معمولا در صورت نبود مشکل رای کمیسیون ماده صد در همان جلسه اول اعلام می گردد. اما اگر در جلسه اول رسیدگی، صدور رأی به هر دلیلی اتفاق نیفتد، کمیسیون ماده 100 بایستی ظرف حداکثر ۱ ماه تصمیم لازم را بر حسب مورد اظهار نماید.

اگر در مورد رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده 100 مشکلی دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

مهلت اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

مهلت اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 یکی از مهمترین قسمت ها ماجرا است. طبق تبصره یک از ماده ۱۰۰ کمیسیون، ذی نفع پرونده ظرف ده روز بعد از وصول پرونده، می بایست توضیحات و یا اعتراضش به رأی کمیسیون ماده صد را کتباً ارسال نماید. این زمان همان زمانی است که شما برای پیروزی در پرونده و حداقل کردن حکم ماده 100 می بایست از یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران کمک بگیرید.

برای کسب مشاوره و راهکار پیروزی در کمیسیون تجدید نظر ماده صد شهرداری همین حالا با ما تماس بگرید.

مطمئن باشید که عدم مراجعه به موقع به یک فرد کارشناس جهت بررسی و تحلیل رأی کمیسیون ماده صد شهرداری تهران، در بسیاری موارد باعث از دست رفتن سرمایه و کند شدن روند پرونده ها خواهد شد.

کمیسیون تجدیدنظر ماده 100 شهرداری

پس از اعتراض مالک به رای کمیسیون بدوی، مرجع رسیدگی به پرونده، کمیسیون تجدید نظر است.اعضاء کمیسیون تجدید نظر افرادی غیر از افراد کمیسیون بدوی ماده صد هستند. کمیسیون بعد از رسیدگی، رأی صادر نموده و این رأی یا در خلاف رأی و نظر کمیسیون بدوی و یا در تأیید آن می باشد.

نگران نباشید. اگر در کمیسیون تجدیدنظر ماده 100 شهرداری تهران نیز رای بر خلاف شما صادر شد، هنوز امیدی برای ابطال رأی کمیسیون ماده صد شهرداری هست.

رای دیوان عدالت اداری در مورد کمیسیون ماده 100

رای دیوان عدالت اداری در مورد کمیسیون ماده 100

متاسفانه رای صادره از طرف كميسيون تجديدنظر ماده ١٠٠ شهرداری قطعی و قابل اجراست. اما طبق بند ٢ از ماده ١٠ قانون تشكيلات و آيين دادرسی ديوان عدالت اداری مصوّب ١٣٩٢، می توان به تصميم قطعی كميسيون در ديوان عدالت اداری اعتراض كرد.

اگر در مورد تشکیلات دیوان عدالت اداری اطلاعاتی ندارید حتما مقاله دیوان عدالت اداری چیست را مطالعه کنید.

درصورتی که تصمیم گرفتید که به دیوان عدالت اداری شکایت ببرید، فراموش نکنید که رأی قطعی كميسيون قابل اجراست و شما هر چه سریعتر می بایست دستور موقت مبنی بر توقف اجرای حكم قطعی را از ديوانعدالت اداری مطالبه کنید.

رسيدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد شهرداری ها در ديوان عدالت اداری دو مرحله ای و غير حضوری است. در مرحله اول اعتراض به رأی كميسيون بصورت بدوی مورد رسيدگی قرار می گيرد و در مرحله دوم  پس از صدور رأی ظرف مدت ٢٠ روز از تاريخ ابلاغ، قابل اعتراض در مرحله تجديد نظر است.

رسيدگی غير حضوری به پروده های کمیوسون ماده 100 در دیوان عدالت ادارییعنی اینكه اعتراضات و دفاعيات از طريق تبادل لايحه مورد بررسی و نهايتاً رسيدگی قرار میگيرد و نياز به تعيين وقت و تشكيل جلسه رسيدگی نمی باشد.

فراموش نکنید که در مرحله بدوی شکایت به دیوان عدالت اداری، فقط اشخاص حقوقی و حقیقی می توانند شکایت نمایند. امّا در تجدید نظر، علاوه بر اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرداری ها نیز می توانند نسبت به این رأی صادر شده اعتراض کنند. برای افراد مُقیم، مهلت زمان تجدید نظرخواهی ۲۰ روز و برای افراد مُقیم خارج کشور، این زمان ۲ ماه از زمان ابلاغ است.

Telegram
Email
Reddit
WhatsApp

4 پاسخ

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *