ماده 650 قانون مجازات اسلامی | پاسخ به سوالات ماده 650 قانون مجازات اسلامی

در این مقاله درباره ابهامات ماده 650 قانون مجازات اسلامی هر انچه که لازم است بدانید به طور کامل توضیح داده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره مجازات شهادت کذب آگاهی بیشتر پیدا کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر در گیر مسائل کیفری چک و سفته شدید، حتما از مشاوره تلفنی رایگان وکیل کیفری متخصص در تهران استفاده کنید.

آنچه در این پست می خوانید :

  1. ماده 650 قانون مجازات اسلامی

ماده 650 قانون مجازات اسلامی

ماده 650 قانون مجازات اسلامی درباره شهادت دروغ می باشد و اگر کسی در مقامات قضایی و رسمی شهادت حزب بدهد مجرم شناخته شده و محکوم به مجازات خواهد شد. مجازات فردی که در دادگاه شهادت دروغ میدهد از سه ماه و یک روز تا دو سال حبس می باشند و یا به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان تا حدود ۱۲ میلیون ریال معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مجازات نقدی خواهد شد.

در ماده 650 قانون مجازات اسلامی تبصره ای وجود دارد که این تبصره بیان می کنند مجازات ذکر شده در بالا علاوه بر مجازات می باشد که در باب حدود و قصاص و دیات برای شهادت کذب ذکر می شود.
اگر در دعوای بین دو نفر در دادگاه قرار بر این باشد که آنها برای دفاع از حق خود از شاهد بهره ببرند ها می‌توانند با معرفی شاهد های مورد نظر خود دفاعیات شان را تکمیل کنند.

پیشنهاد ویژه: اگر درگیر مسائل حقوقی و قضایی بانکی هستید حتما از مشاوره تلفنی رایگان بهترین وکیل بانکی در تهران استفاده کنید.

ماده ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی
اگر در میان شاهدان دو طرف فردی برای دفاع از شخص مورد نظر خود به دروغ شهادت دهد و موضوعی را بیان کند که واقعیت نداشته باشد بر طبق قانون مجازات اسلامی مجرم شناخته شده و باید مجازات شود.
نکته‌ای که باید در هنگام شهادت در دادگاه در نظر داشته باشید این است که شهادت شاهدان باید با قطعیت انجام شود در این هنگام دادگاه می‌تواند در مورد خلاف واقع بودن شهادت تحقیق بیشتری انجام دهد. در صورتی که قاضی و به طور کلی دادگاه متوجه شود که شهادت صحیح نیست می تواند آن را به پرونده تسری ندهد.

Telegram
Email
Reddit
WhatsApp

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *